Frågor och svar

BETALNING

Hur lång betaltid har vi?

Det är alltid 30 dagars betaltid från leverans av varorna som gäller.

Måste vi lägga ut några pengar i förväg?

Nej, tanken är att ni ska ha fått in tillräckligt med pengar efter 30 dagar från er leverans för att kunna betala fakturan som ofta bara är 50% av ert försäljningsvärde.

LEVERANS

Hur snabbt får vi leveransen?

Vi levererar tisdagar, onsdagar och torsdagar och behöver 3 arbetsdagar på oss från lagd order. Ni bestämmer dock själva vilken dag ni vill ha er leverans vid beställning av varorna.

Vad är fraktkostnaden?

Vi gillar inte omkostnader utan allt levereras alltid fraktfritt från oss.

Var är vår leverans?

När er försändelse lämnat oss så får ni ett mail med fraktsedelnummer och åkeri så att ni själva kan följa er leverans. Kontakta i första hand åkeriet vid frågor om tidpunkt för leverans eller andra frågor rörande frakten. Behöver ni ytterligare hjälp kontaktar ni oss.

PRODUKTERNA

Vad gör man om en kund är missnöjd med sitt köp?

Om en kund vill reklamera en produkt som de köpt så ska de gå direkt till oss per mail eller telefon. Vi ersätter alltid och som standard med pengarna tillbaka.

Hur lång hållbarhet är det på produkterna?

Saffranet har en hållbarhet på minst 1,5 år. Parmesanen minst 3 månader. Kaffet minst 6 månader och gourmetsåserna minst 6 månader.

Går det att ta upp beställningar först?

Ja det går bra med samtliga våra produkter. Skriv ut säljbladen själv under respektive erbjudande. Vissa produkter måste beställas i jämna enheter, se önskad produktsida.

Har ni en minsta beställning?

Ja. För saffran gäller 72 burkar. För ljusen gäller 80 förpackningar. För parmesanen gäller 36 ostar. För kaffet gäller 72 påsar. För gourmetsåserna gäller 80 förpackningar. För amaryllisar gäller 90 lökar. För dörrkransar gäller 72 kransar.

Kan man sälja till företag?

Ja det går bra, kvittomall finns här. För att ett företag ska kunna göra ett momsavdrag krävs dock en faktura direkt från oss, det gör vi enbart vid order om minst 1500 kr.

Går det att beställa fler varor efter att vi fått vår order?

Ja, se minsta beställning. Har ni tex beställt ett guldpaket innan och önskar öka på med 72 burkar saffran så får ni även guldbonus på dessa. Läs mer på våra allmänna villkor.

RETURER

Går det att returnera?

Allt som inte är färskvara går bra att returnera inom 30 dagar räknat från er leverans. Se mer information under respektive erbjudande.

Kostar det något?

Nej, vi står för samtliga omkostnader.

Vi på Säljdirekt hjälper er skolklass, förening och lag att tjäna pengar till er skolresa, cup eller något annan äventyr genom att på ett så smidigt sätt som möjligt förse er med saffran, parmesan, ljus, gourmetsåser, kaffe, amaryllis eller dörrkrans att sälja till er omgivning.
Close Menu

Trött på att läsa? Eller vill du bara vidarebefordra infon?

Få all nödvändig information per mail nu direkt!