Allt du behöver veta

Frågor och svar

Betalning

Det är alltid 30 dagars betaltid från leverans av varorna som gäller.

Nej, tanken är att ni ska ha fått in tillräckligt med pengar efter 30 dagar från er leverans för att kunna betala fakturan som ofta bara är 50% av ert försäljningsvärde. 

Leverans

Vi levererar tisdagar, onsdagar och torsdagar och behöver 3 arbetsdagar på oss från lagd order. Ni bestämmer dock själva vilken dag ni vill ha er leverans vid beställning av varorna.

Vi gillar inte omkostnader utan allt levereras alltid fraktfritt från oss.

När er försändelse lämnat oss så får ni ett mail med fraktsedelnummer och åkeri så att ni själva kan följa er leverans. Kontakta i första hand åkeriet vid frågor om tidpunkt för leverans eller andra frågor rörande frakten. Behöver ni ytterligare hjälp kontaktar ni oss.

Produkterna

Om en kund vill reklamera en produkt som de köpt så ska de gå direkt till oss per mail eller telefon. Vi ersätter alltid och som standard med pengarna tillbaka.

Saffranet har en hållbarhet på minst 1,5 år. Parmesanen minst 3 månader och kaffet minst 6 månader.

Ja det går bra med samtliga våra produkter. Skriv ut säljbladen (och dela säljbladen samt säljande bild digitalt) själv under respektive erbjudande. Vissa produkter måste beställas i jämna enheter, se önskad produktsida.

Ja, det har vi, om än väldigt låga kvantiteter så länge vi har möjlighet att skicka produkten som paket.

Ja det går bra, kvittomall finns här. För att ett företag ska kunna göra ett momsavdrag krävs dock en faktura direkt från oss, det gör vi enbart vid order om minst 1500 kr.

Ja, se minsta beställning. Har ni tex beställt ett guldpaket innan och önskar öka på med 48 burkar saffran så får ni även guldbonus på dessa. Läs mer på våra allmänna villkor.

Webbshop

Varje säljande grupp har möjlighet att använda sin egna webbshop om så önskas via Google Forms som vi förberett. Inne på respektive erbjudandesida finns det en länk till guide och webbshop. Kontaktpersonen sätter enkelt upp webbshoppen genom att följa några steg i guiden, därefter har klassen eller laget en länk för alla inblandade att dela digitalt för att få in beställningar. 

Webbshoppen fungerar som allra bäst om ni först vill ta upp beställningar för att sedan beställa x antal produkter. Det går givetvis även utmärkt att använda webbshoppen vid direktförsäljning, då som ett komplement för era kunder att kunna beställa online och därmed vet ni om vilka som vill handla av er. 

Det tar bara ett fåtal minuter, följ varje steg i guiden och ni kommer ha stor nytta av er webbshop. 

Nej, vi har skapat en webbshop för respektive produkt för grupperna som vill använda detta. Många väljer dock fortsatt att enbart använda fysiska säljblad. 

Nej, tanken med webbshoppen är att förenkla arbetet för kontaktpersonen. Samtliga beställningar kommer med endast ett knapptryck kunna summeras inför beställningen och all viktig information kring försäljningen kommer från start finnas för alla inblandade för att undvika att överösas av frågor. 

Returer

Allt som inte är färskvara går bra att returnera inom 30 dagar räknat från er leverans. Se mer information under respektive erbjudande.

Nej, vi står för samtliga omkostnader.

Vi på Säljdirekt hjälper er skolklass, förening och lag att tjäna pengar till er skolresa, cup eller något annan äventyr genom att på ett så smidigt sätt som möjligt förse er med saffran, parmesan, ljus, kaffe, amaryllis eller dörrkrans att sälja till er omgivning.

Trött på att läsa? Eller vill du bara vidarebefordra infon?

Få all nödvändig information per mail nu direkt!