Referenser

Tjäna pengar till klassen eller laget – smart & enkelt koncept.

AIK F06

Flickor 06 i AIK har sålt över 1000 bitar parmesan och även hunnit med ett guldpaket herrgårdsljus sedan starten våren 2018. Kontaktperson Magnus fick några frågor att besvara. 

Hur upplever du förtjänsten i förhållande till arbetsinsatsen? ”Med tanke på alla försäljningar vi gjort så har vi alltid sålt guldpaketen och då har det blivit bra med pengar. Det är klart man alltid vill ha mer men generellt sett så är vi mycket nöjda.”

Vad är din upplevelse i kvalitet och pris på produkterna? ”Hög kvalitet och bra priser, inget snack om saken.”

Vilket helhetsbetyg ger du oss mellan 1 till 10? ”10/10, ni har bra service, bra tid för betalning och mycket bra produkter.”

LÄS MER

Sjöängsskolan 3C

Hur upplever du förtjänsten i förhållande till er arbetsinsats?
Jag upplever förtjänsten som mycket god, särskilt när vi kom upp till guldnivå. Bra att man kan nå nivån vartefter man lyckas sälja och inte att man redan från start måste bestämma sig för viss nivå.
Jag tror att många i vår grupp till en början var skeptiska, men att de blev positivt överraskade.

Vad är din upplevelse av kvalitet och pris på produkterna?
Jag upplever att det var hög kvalitet på produkten samt att priset är rimligt i förhållande till vad man får. Det är klart att ett ännu lägre pris kan locka fler köpare men tror inte det är avgörande. Jag tror dock inte priset ska vara högre. 

Vilket helhetsbetyg ger du oss mellan 1-10? 
10 – Jag upplever att det har varit god kommunikation och en god möjlighet att justera vecka/antal etc. Man har alltid fått snabba svar och kontakten har varit enkel. Formulären vi har fyllt i har varit enkla och tydliga. Det som jag kan anmärka på är att leveransen skulle kunna vara med specificerad. Det är ofta svårt om man är bosatt i lägenhet i Stockholms-området att hinna hem om man inte kan få en avisering mer än 30 minuter innan leverans. 

Lynn Bergvall, kontaktperson åt klass 3C

LÄS MER

Kunskapskolan 9:1

Jag tycker förtjänsten är bra med tanke på den ringa arbetsinsats man måste göra. Det är ju otroligt lättsålda produkter. Kvaliteten på både saffran och amaryllisen är väldigt hög. Vi har fått både 2 och 3 stänglar och en massa blommor. Saffranet är enligt min arbetskollega som är kock ”top notch kvalitet till ett bra pris” och det vet man, att kvalitet kostar. Så jag tycker det är ett bra pris på produkterna från er. 

Betyget på er blir en klar 10:a från mig. Med tanke på hur jag har strulat med förlängningar och returer. Mejlar er hit och dit och ni svarar alltid ”Inga problem, lycka till med försäljningen”. Så ni är otroligt serviceminded och jag rekommenderar er och era produkter till andra som ska sälja till skolresa eller dyligt. 

Hälsningar från Heléne Bergström

LÄS MER

Sundsta-Älvkullegymnasiet NA17B

Hur upplever ni förtjänsten i förhållande till er arbetsinsats? 

– Det känns väldigt värt! Vi har sålt saffran två år i rad nu och har mer än råd med allt som kommer att kosta på vår student. 

Vad är din upplevelse i kvalitet och pris på produkterna?

– Personligen har jag dålig koll men en del av kunderna är ”stamkunder” som upplever ert saffran som betydligt bättre än det man köper i butik. Dessutom är många förälskade i burkarna 🙂

Vilket helhetsbetyg ger du oss mellan 1 till 10? 

– 10! Snabb leverans, tydlig information och man tjänar bra. Det är enkelt och bra paket att välja på. En fin bonus skadar ju liksom inte. 

Med vänlig hälsning Emelie Moberg 

LÄS MER

Klass 5:3 Eiraskolan

Allt fungerade perfekt, från början till slut! Barnen tyckte det var kul eftersom det var så lätt att sälja parmesanost, nästan alla ville ju köpa 🙂 Bra kvalitet på osten och lång hållbarhet dessutom, kommer verkligen rekommendera parmesanost och Säljdirekt till vänner och bekanta! 

Hälsningar Klass 5:3 Eiraskolan genom Anna-Karin Forsberg


LÄS MER

Raoul Wallenberg 9A

Förtjänsten för saffransförsäljning är den bästa på marknaden. Att kunna få 50% i vinst på försäljningsintäkten är mycket bra och arbetsinsatsen är minimal då man kan leverera varan direkt vid försäljningen då den varken är skrymmande och tung att bära på. Paketering med 12 flaskor i en kartong gör det också lätt att dela ut i klassen och inte så besvärlig för varje elev att frakta hem. Förpackningen är också mycket trevlig och elegant, fungerar bra att argumentera för att köpa produkten som en present att ge bort. Kartongen som går att vika upp som ett ”försäljnings-stand” är också praktisk och gör det smidigare att sälja på exempelvis arbetsplatser. Produkten i sig själv är också en populär säsongsvara och det är lätt att få stamkunder när man säljer år efter år. 

Jag tycker priset är lagom jämfört med vad man tar för kvalitetssaffran på exempelvis Apoteket. Produkten ska inte jämföras med butikernas malda saffran, den här har mycket bättre kvalitet. Sen är det bra att ha ett jämt pris 100 kr. Det underlättar för de som vill betala kontant även om Swish är det vanligaste betalningsmedlet numera. 

För kundservice, leverans, produkt, pris och förpackning ger jag mer än en 10a i betyg. Däremot så tycker jag betalningsvillkor och fakturering bara får en 4a, det kan göras på ett bättre sätt. Längre betaltid behövs, tex en delbetalning om 50% med 30 dagars betaltid och sedan 50% efter 60 dagar. 

/Petra Fabel, kontaktperson

LÄS MER

Älvsjö AIK F-04

Älvsjö AIK F-04 är vi som slagit nytt rekord i antal sålda saffransburkar under en säsong. 936 burkar saffran sålde vi och tjänade hela 46.800 kr till vår framtida utomlandscup! Eftersom försäljningen gick så bra så kan det även hända att det blir någon turnering här i Sverige innan dess.

Målet från första början var att varje tjej skulle sälja fem burkar som skulle gå till den gemensamma lagkassan. Allt som såldes därefter öronmärktes för varje tjej till framtida turneringar. Det visade sig vara en grym extra morot för tjejerna, som sålde slut på burkarna de fick gång på gång.

Så fort vi fick upp ögonen för SäljDirekt var det en självklarhet att det var saffranet vi skulle sälja, en produkt som sålde sig själv när den ställdes upp på tjejernas föräldrars företag. Att burken ser så pass exklusiv ut gjorde den väldigt populär både att köpa till sig själv samt att ge bort i present till vänner och bekanta.

Försäljningspriset på 100 kr jämnt är också väldigt uppskattat, det behöver inte krånglas med någon växel eller liknande utan det var väldigt självsäljande, dörrknackning behövdes knappt. Helt enkelt lite jobb för mycket pengar. Den höga förtjänsten var självklart en bidragande faktor i vårt beslut att sälja saffran. Ingen kan klaga på sådan förtjänst.

Vårt tips för att försöka slå vårt oslagbara rekord är att använda informationsbladet som förklarar den höga kvalitén på saffranet i jämförelse med pulversaffranet i butiken. Att ha det framme när burkarna ska säljas är verkligen något att rekommendera.

Vi kommer komma tillbaka ännu starkare i framtiden och sälja saffran för Säljdirekt och självklart gå för att slå rekordet, 1000 burkar är drömgränsen!

LÄS MER

Helixgymnasiet DD17

Förtjänsten i förhållande till arbetsinsatsen har varit rättvis, samt mycket generös då Säljdirekt låter klassen behålla 50% av alla pengar som tjänas in vid försäljning av samtliga saffransburkar. Vidare medförde saffranets höga kvalité, låga pris och eleganta förpackningsdesign att produkten uppskattades av kunderna. Att trådsaffran erbjöds gav produkten ytterligare en exotisk, lyxig och exklusiv känsla, vilket gjorde varan lättsåld. Med detta i åtanke vill vi ge Säljdirekt ett helhetsbetyg motsvarande 10 av 10, eftersom vår klass ej hade lyckats uppnå målet att samla in tillräckligt med pengar till studenten på kortast möjliga tid utan er hjälp. Detta tack vare Säljdirekts förmånliga villkor samt hur smidigt det är att påbörja en försäljning. 

Vi vill dessutom passa på att tacka för att ni på Säljdirekt gjort att klassens studentfirande nu kan bli ett minne för livet! 

Med vänliga hälsningar, Max Wiberg, elev i DD17 på Helixgymnasiet

LÄS MER

Rättviks Ridklubb

Sålde saffran hösten 2019. Kontaktperson Lisbet -”Bra förtjänst och en produkt som alla har användning för. Bra kvalitet på er saffran och inte dyrare än i affären. Från Rättviks Ridklubb får ni 10 poäng av 10 möjliga.


LÄS MER

Wallbergsskolan 8

Den här produkten var kanon att sälja, ska väl säga då att vi har några fantastiskt duktiga säljarföräldrar i vår klass. Det var riktigt roligt, trodde inte det skulle vara så lätt och då gillar jag inte ens själv saffran. Förtjänsten var ju superbra. Säljer gärna fler produkter från er!

Priset vad jag förstår var snäppet dyrare än att köpa någon påse i affären, men väger ju absolut upp med den fina burken. Kvalitén vad jag hört – riktigt bra! Lite mildare än annan saffran, vilket jag uppfattade som mycket positivt. 

Ni får enkelt 10 av 10 poäng. Supersmidigt, lätthanterligt och uppskattat.

Marie Andersson, kontaktperson 


LÄS MER

Ösmo GIF

Vi är Ösmo GIF! Det började för två år sedan och nu har P02 samt P04 sålt amaryllislökar varsin gång två år i rad. Målet var att samla ihop pengar till lagkassan för att kunna ta sig ut på äventyr, äventyr i form av en cup förstås.

Tanken var GloballCup som spelas i Enköping och är en enormt stor fotbollsturnering för barn i åldrarna 10 till 15.

Det var även dit det bar iväg för 02orna och det var inte bara flera fotbollsmatcher som hanns med utan även en stor invigningsmarsch och tre nätters övernattning. En häftig upplevelse helt enkelt!

Första året valde vi att sälja amaryllislökar eftersom det är inget som sålts här på Ösmo tidigare vad vi vet och det är något alla uppskattar att ha hemma inför jul. Det vart ett guldpaket första året och det tog sålde slut rätt så snabbt.

Inför år nummer två tog vi därför ett guldpaket med en extra låda lökar eftersom vi visste att lökarna gick snabbt och enkelt att sälja iväg för barnen, särskilt eftersom kunderna från föregående år hade varit så nöjda med kvalitén att de säkerligen inte kunde tacka nej till ett år till.

För vår egen del var det viktigaste att amaryllislökarna höll en sådan genomgående hög kvalité och att våra vänner, familjer och bekanta var nöjda med produkten. Om det uppstod ett problem så visste kunden vart han/hon skulle vända sig för att få ut sin garanti på löken. Att förtjänsten var så bra var bara en ren bonus egentligen eftersom det var blommor vi bestämt oss för att sälja. I framtiden kommer vi med största sannolikhet sälja SäljDirekts amaryllislökar igen!

LÄS MER

Wings hockey team 07

Vi är ett helt nystartat lag, som endast existerat i sex månader. Laget behövde få ihop några kronor till domaravgifter och annat som kostar inom hockeyn. Vi hade även lyckan att hinna med en turnering i Bålsta innan säsongens slut.

Målet med försäljningen var till en början cirka 12 ostar per spelare, det märktes snabbt att det gick lättare än förväntat. 12 ostar blev för en familj hela 77 stycken! Det var då vi förstod att det behövdes fler parmesanostar, som var av väldigt uppskattad kvalité. 460 ostar blev det totalt och förtjänsten 18.400 kr, något vi inte hade trott från början.

Det var en del föräldrar som inte trodde på konceptet till en början men som snabbt ändrade sin inställning efter att ett flertal återkommande nöjda kunder önskade fler ostar. Kontaktperson Angelica skulle exempelvis aldrig äta färdigriven parmesan och har heller aldrig varit ett stort fan av parmesan överhuvudtaget. Säljdirekts Parmigiano Reggiano ändrade uppfattningen och nu var parmesan en given succé som används till all typ av matlagning.

Parmesan ska Wings hockey absolut sälja igen! Denna gång blir det med säljblad då många av slutkunderna nu känner till kvalitén och kommer därför antagligen köpa på sig fler ostar på en gång. Det är helt enkelt en lättsåld produkt som varje person kan tänka sig ha hemma i kylen.

LÄS MER

Trött på att läsa? Eller vill du bara vidarebefordra infon?

Få all nödvändig information per mail nu direkt!