Referenser

Södervikskolan 6A

Klass 6A på Södervikskolan sålde ett guldpaket av parmesanost hösten 2023 vilket de senare dessutom kompletterade med en extra beställning. Kontaktperson Anette fick några frågor att besvara.

Varför valde ni att sälja med oss på Säljdirekt?

Vi valde att sälja er parmesanost för att vi vet att den är lättsåld. Sen har ni bra leveranser och är lättsamma att kontakta och få hjälp av. 

Vad tycker du var det bästa med vår parmesanost?

Parmesanosten är otroligt god och lättsåld. Samt lätt att hantera då den kommer i lagom stora paket. 

Varför hade du rekommenderat oss till andra?

Bra förtjänst och säljer man mer får man en extra bonus till klasskassan vilket sporrar. Mycket bra informationsblad! 

Vad var ert mål med försäljningen och har ni uppnått det?

Vårt mål var att sälja guld och vi lyckades. Vi kunde även lägga till en sen order i efterhand vilket vi tackar för. 

Högstadie Raoul Wallenberg Bromma

Högstadie Raoul Wallberg i Bromma har sålt med oss sedan våren 2020. Deras återkommande kontaktperson Caroline fick några frågor att besvara.

Varför valde ni att sälja med oss på Säljdirekt?

Jag fick er rekommenderade av en vän som sånt saffran från er. Såg även en skylt vid en korsning utanför Hemköp i Kälvesta som gjorde att jag gick in på hemsidan för att kolla vad som fanns att sälja. 

Vad tycker du var det bästa med vår parmesanost?

Den är god, prisvärd och sälj i stora bitar vilket är bra och ser gott ut att lägga fram med rivjärnet på bordet! 

Varför hade du rekommenderat oss till andra?

Man kan sälja massvis med olika produkter och tjänster för att få in pengar till en lag-och klasskassa men det är alltid mycket mer motiverande och roligt om det man säljer är en produkt man kan stå för och som man själv vill ha! Därför har många börjat sälja era produkter! Bra kvalitet och bra service!

Vad var ert mål med försäljningen och har ni uppnått det?

Målen med de olika försäljningarna har varit att få ihop till en resa med klassen eller betala cuper och göra roliga saker med laget i fotbollen. Det har varit motivationen när barnen har fått gå ut och sälja sin del. Vi har alltid lyckats uppnå målen då förtjänsten hos Säljdirekt varit så generös! 

Klass 6 på Gemla skola

Klass 6 på Gemla skola i Gemla sålde parmesanost med oss för andra gången hösten 2023. Deras kontaktperson Julia har även varit kontaktperson för Växjö HF P11, hon fick några frågor att besvara.

Varför valde ni att sälja med oss på Säljdirekt?

Första gången på rekommendation från en vän, senare gånger eftersom det gått så bra.

Vad tycker du var det bästa med vår parmesanost?

Prisvärd, god, lättsåld, lagom stor att leverera till slutkund.

Hade du rekommenderat oss till andra?

Absolut! Lättsåld produkt som jag kan stå bakom. Kanonservice och nu också med bra digitala säljalternativ. 

Vad var ert mål med försäljningen och har ni uppnått det?

Att sälja så mycket vi kunde - och det gjorde vi 🙂

AIK F06

Flickor 06 i AIK har sålt över 1000 bitar parmesan och även hunnit med ett guldpaket herrgårdsljus sedan starten våren 2018. Kontaktperson Magnus fick några frågor att besvara.

Hur upplever du förtjänsten i förhållande till arbetsinsatsen?
”Med tanke på alla försäljningar vi gjort så har vi alltid sålt guldpaketen och då har det blivit bra med pengar. Det är klart man alltid vill ha mer men generellt sett så är vi mycket nöjda.”

Vad är din upplevelse i kvalitet och pris på produkterna?
”Hög kvalitet och bra priser, inget snack om saken.”

Vilket helhetsbetyg ger du oss mellan 1 till 10?
”10/10, ni har bra service, bra tid för betalning och mycket bra produkter.”

Avesta Alpina​

Avesta Alpina har under hösten 2020 sålt 338 st parmesanostar och tjänat hela 23.660 kr. Vi fick en kommentar av kontaktperson Veronica kring försäljningen och hur upplevelsen har varit.

”Vi har en ny grupp inom Avesta Alpin som var väldigt tveksamma till en försäljning innan vi drog igång men alla var förvånade över hur lättsålt det var. Många sålde långt över det antalet ostar vi satt som riktmärke. Jättekul!”

Hur upplever du förtjänsten i förhållande till arbetsinsatsen?
”Motiverande bra!”

Vad är din upplevelse i kvalitet och pris på produkterna?
”Jättebra produkter som säljs till ett rimligt pris. De som köpt förut köper allt som oftast igen fast lägger då till någon extra ost då de vet hur fort ostarna går åt. ”

Vilket helhetsbetyg ger du oss mellan 1 till 10?
”10! Suveränt att få guldbonus även på tilläggsbeställningar. Snabba och pålitliga leveranser.”

Sjöängsskolan 3C

Hur upplever du förtjänsten i förhållande till er arbetsinsats?
Jag upplever förtjänsten som mycket god, särskilt när vi kom upp till guldnivå. Bra att man kan nå nivån vartefter man lyckas sälja och inte att man redan från start måste bestämma sig för viss nivå.
Jag tror att många i vår grupp till en början var skeptiska, men att de blev positivt överraskade.

Vad är din upplevelse av kvalitet och pris på produkterna?
Jag upplever att det var hög kvalitet på produkten samt att priset är rimligt i förhållande till vad man får. Det är klart att ett ännu lägre pris kan locka fler köpare men tror inte det är avgörande. Jag tror dock inte priset ska vara högre.

Vilket helhetsbetyg ger du oss mellan 1-10?
10 – Jag upplever att det har varit god kommunikation och en god möjlighet att justera vecka/antal etc. Man har alltid fått snabba svar och kontakten har varit enkel. Formulären vi har fyllt i har varit enkla och tydliga. Det som jag kan anmärka på är att leveransen skulle kunna vara med specificerad. Det är ofta svårt om man är bosatt i lägenhet i Stockholms-området att hinna hem om man inte kan få en avisering mer än 30 minuter innan leverans.

Lynn Bergvall, kontaktperson åt klass 3C

Kunskapskolan 9:1

"Jag tycker förtjänsten är bra med tanke på den ringa arbetsinsats man måste göra. Det är ju otroligt lättsålda produkter. Kvaliteten på både saffran och amaryllisen är väldigt hög. Vi har fått både 2 och 3 stänglar och en massa blommor. Saffranet är enligt min arbetskollega som är kock ”top notch kvalitet till ett bra pris” och det vet man, att kvalitet kostar. Så jag tycker det är ett bra pris på produkterna från er. 

Betyget på er blir en klar 10:a från mig. Med tanke på hur jag har strulat med förlängningar och returer. Mejlar er hit och dit och ni svarar alltid ”Inga problem, lycka till med försäljningen”. Så ni är otroligt serviceminded och jag rekommenderar er och era produkter till andra som ska sälja till skolresa eller dyligt."

Hälsningar från Heléne Bergström

Sundsta-Älvkullegymnasiet NA17B

Hur upplever ni förtjänsten i förhållande till er arbetsinsats?
"Det känns väldigt värt! Vi har sålt saffran två år i rad nu och har mer än råd med allt som kommer att kosta på vår student."

Vad är din upplevelse i kvalitet och pris på produkterna?
"Personligen har jag dålig koll men en del av kunderna är ”stamkunder” som upplever ert saffran som betydligt bättre än det man köper i butik. Dessutom är många förälskade i burkarna 🙂"

Vilket helhetsbetyg ger du oss mellan 1 till 10?
"10! Snabb leverans, tydlig information och man tjänar bra. Det är enkelt och bra paket att välja på. En fin bonus skadar ju liksom inte."

Med vänlig hälsning Emelie Moberg

Klass 5:3 Eiraskolan

Allt fungerade perfekt, från början till slut! Barnen tyckte det var kul eftersom det var så lätt att sälja parmesanost, nästan alla ville ju köpa 🙂 Bra kvalitet på osten och lång hållbarhet dessutom, kommer verkligen rekommendera parmesanost och Säljdirekt till vänner och bekanta!

Hälsningar Klass 5:3 Eiraskolan genom Anna-Karin Forsberg

Raoul Wallenberg 9A

Hur upplever ni förtjänsten i förhållande till er arbetsinsats? 
Förtjänsten för saffransförsäljning är den bästa på marknaden. Att kunna få 50% i vinst på försäljningsintäkten är mycket bra och arbetsinsatsen är minimal då man kan leverera varan direkt vid försäljningen då den varken är skrymmande och tung att bära på. Paketering med 12 flaskor i en kartong gör det också lätt att dela ut i klassen och inte så besvärlig för varje elev att frakta hem. Förpackningen är också mycket trevlig och elegant, fungerar bra att argumentera för att köpa produkten som en present att ge bort. Kartongen som går att vika upp som ett ”försäljnings-stand” är också praktisk och gör det smidigare att sälja på exempelvis arbetsplatser. Produkten i sig själv är också en populär säsongsvara och det är lätt att få stamkunder när man säljer år efter år.

Vad är din upplevelse i kvalitet och pris på produkterna?
Jag tycker priset är lagom jämfört med vad man tar för kvalitetssaffran på exempelvis Apoteket. Produkten ska inte jämföras med butikernas malda saffran, den här har mycket bättre kvalitet. Sen är det bra att ha ett jämt pris 100 kr. Det underlättar för de som vill betala kontant även om Swish är det vanligaste betalningsmedlet numera.

Vilket helhetsbetyg ger du oss mellan 1 till 10? 
För kundservice, leverans, produkt, pris och förpackning ger jag mer än en 10a i betyg. Däremot så tycker jag betalningsvillkor och fakturering bara får en 4a, det kan göras på ett bättre sätt. Längre betaltid behövs, tex en delbetalning om 50% med 30 dagars betaltid och sedan 50% efter 60 dagar.

/Petra Fabel, kontaktperson

Älvsjö AIK F-04

Älvsjö AIK F-04 är vi som slagit nytt rekord i antal sålda saffransburkar under en säsong. 936 burkar saffran sålde vi och tjänade hela 46.800 kr till vår framtida utomlandscup! Eftersom försäljningen gick så bra så kan det även hända att det blir någon turnering här i Sverige innan dess.

Målet från första början var att varje tjej skulle sälja fem burkar som skulle gå till den gemensamma lagkassan. Allt som såldes därefter öronmärktes för varje tjej till framtida turneringar. Det visade sig vara en grym extra morot för tjejerna, som sålde slut på burkarna de fick gång på gång.

Så fort vi fick upp ögonen för SäljDirekt var det en självklarhet att det var saffranet vi skulle sälja, en produkt som sålde sig själv när den ställdes upp på tjejernas föräldrars företag. Att burken ser så pass exklusiv ut gjorde den väldigt populär både att köpa till sig själv samt att ge bort i present till vänner och bekanta.

Försäljningspriset på 100 kr jämnt är också väldigt uppskattat, det behöver inte krånglas med någon växel eller liknande utan det var väldigt självsäljande, dörrknackning behövdes knappt. Helt enkelt lite jobb för mycket pengar. Den höga förtjänsten var självklart en bidragande faktor i vårt beslut att sälja saffran. Ingen kan klaga på sådan förtjänst.

Vårt tips för att försöka slå vårt oslagbara rekord är att använda informationsbladet som förklarar den höga kvalitén på saffranet i jämförelse med pulversaffranet i butiken. Att ha det framme när burkarna ska säljas är verkligen något att rekommendera.

Vi kommer komma tillbaka ännu starkare i framtiden och sälja saffran för Säljdirekt och självklart gå för att slå rekordet, 1000 burkar är drömgränsen!

Helixgymnasiet DD17

Förtjänsten i förhållande till arbetsinsatsen har varit rättvis, samt mycket generös då Säljdirekt låter klassen behålla 50% av alla pengar som tjänas in vid försäljning av samtliga saffransburkar. Vidare medförde saffranets höga kvalité, låga pris och eleganta förpackningsdesign att produkten uppskattades av kunderna. Att trådsaffran erbjöds gav produkten ytterligare en exotisk, lyxig och exklusiv känsla, vilket gjorde varan lättsåld. Med detta i åtanke vill vi ge Säljdirekt ett helhetsbetyg motsvarande 10 av 10, eftersom vår klass ej hade lyckats uppnå målet att samla in tillräckligt med pengar till studenten på kortast möjliga tid utan er hjälp. Detta tack vare Säljdirekts förmånliga villkor samt hur smidigt det är att påbörja en försäljning.

Vi vill dessutom passa på att tacka för att ni på Säljdirekt gjort att klassens studentfirande nu kan bli ett minne för livet!

Med vänliga hälsningar, Max Wiberg, elev i DD17 på Helixgymnasiet

Rättviks Ridklubb

Sålde saffran hösten 2019. Kontaktperson Lisbet -”Bra förtjänst och en produkt som alla har användning för. Bra kvalitet på er saffran och inte dyrare än i affären. Från Rättviks Ridklubb får ni 10 poäng av 10 möjliga.

Wallbergsskolan 8

Den här produkten var kanon att sälja, ska väl säga då att vi har några fantastiskt duktiga säljarföräldrar i vår klass. Det var riktigt roligt, trodde inte det skulle vara så lätt och då gillar jag inte ens själv saffran. Förtjänsten var ju superbra. Säljer gärna fler produkter från er!

Priset vad jag förstår var snäppet dyrare än att köpa någon påse i affären, men väger ju absolut upp med den fina burken. Kvalitén vad jag hört – riktigt bra! Lite mildare än annan saffran, vilket jag uppfattade som mycket positivt.

Ni får enkelt 10 av 10 poäng. Supersmidigt, lätthanterligt och uppskattat.

Marie Andersson, kontaktperson

Ösmo GIF

Vi är Ösmo GIF! Det började för två år sedan och nu har P02 samt P04 sålt amaryllislökar varsin gång två år i rad. Målet var att samla ihop pengar till lagkassan för att kunna ta sig ut på äventyr, äventyr i form av en cup förstås.

Tanken var GloballCup som spelas i Enköping och är en enormt stor fotbollsturnering för barn i åldrarna 10 till 15.

Det var även dit det bar iväg för 02orna och det var inte bara flera fotbollsmatcher som hanns med utan även en stor invigningsmarsch och tre nätters övernattning. En häftig upplevelse helt enkelt!

Första året valde vi att sälja amaryllislökar eftersom det är inget som sålts här på Ösmo tidigare vad vi vet och det är något alla uppskattar att ha hemma inför jul. Det vart ett guldpaket första året och det tog sålde slut rätt så snabbt.

Inför år nummer två tog vi därför ett guldpaket med en extra låda lökar eftersom vi visste att lökarna gick snabbt och enkelt att sälja iväg för barnen, särskilt eftersom kunderna från föregående år hade varit så nöjda med kvalitén att de säkerligen inte kunde tacka nej till ett år till.

För vår egen del var det viktigaste att amaryllislökarna höll en sådan genomgående hög kvalité och att våra vänner, familjer och bekanta var nöjda med produkten. Om det uppstod ett problem så visste kunden vart han/hon skulle vända sig för att få ut sin garanti på löken. Att förtjänsten var så bra var bara en ren bonus egentligen eftersom det var blommor vi bestämt oss för att sälja. I framtiden kommer vi med största sannolikhet sälja SäljDirekts amaryllislökar igen!

Wings hockey team 07

Vi är ett helt nystartat lag, som endast existerat i sex månader. Laget behövde få ihop några kronor till domaravgifter och annat som kostar inom hockeyn. Vi hade även lyckan att hinna med en turnering i Bålsta innan säsongens slut.

Målet med försäljningen var till en början cirka 12 ostar per spelare, det märktes snabbt att det gick lättare än förväntat. 12 ostar blev för en familj hela 77 stycken! Det var då vi förstod att det behövdes fler parmesanostar, som var av väldigt uppskattad kvalité. 460 ostar blev det totalt och förtjänsten 18.400 kr, något vi inte hade trott från början.

Det var en del föräldrar som inte trodde på konceptet till en början men som snabbt ändrade sin inställning efter att ett flertal återkommande nöjda kunder önskade fler ostar. Kontaktperson Angelica skulle exempelvis aldrig äta färdigriven parmesan och har heller aldrig varit ett stort fan av parmesan överhuvudtaget. Säljdirekts Parmigiano Reggiano ändrade uppfattningen och nu var parmesan en given succé som används till all typ av matlagning.

Parmesan ska Wings hockey absolut sälja igen! Denna gång blir det med säljblad då många av slutkunderna nu känner till kvalitén och kommer därför antagligen köpa på sig fler ostar på en gång. Det är helt enkelt en lättsåld produkt som varje person kan tänka sig ha hemma i kylen.